Nízkonákladový dopravce easyJet oznámil, že zahájí testování systému AVOID (Airborne Volcanic Object Identifier and Detector), který by měl v budoucnosti pomoci snížit narušení letecké dopravy sopečnou aktivitou na minimum. Systém využívá na zádi umístěná infračervená zařízení, podobná meteorologickým radarům, která budou moci odesílat do kabiny i do řízení letového provozu obrázky mraků popela na vzdálenost až 100 km před letadlem a ve výškách mezi 1,6 až 16 kilometrů. Díky nim bude možné například měnit trasy letů tak, aby se popelu letadla vyhla.
Testování na palubě Airbusu A340 bude zahájeno nejpozději za dva měsíce a náklady pro letošní rok jsou odhadovány na přibližně 1 milion liber.
Zdroj: atwonline.com
Články na podobné téma:
- Třetí a čtvrtý satelit “evropské GPS” jsou na oběžné dráze
- Nejdelší let z USA budou mít v nabídce United
- Nový rekord v délce letu – z Dauhá do Aucklandu letí nová linka přes 16 hodin
- Korean Air v květnu zahájí lety s Airbusem A380
- Singapore Airlines vymění Boeingy 747 za Airbusy A380 na lince do Los Angeles