Nákup a platba fungují stejně jako v běžném životě – hotovost, bankovní převod, platba kartou nebo převod financí z jiných bezhotovostních účtů.
Hotovost
Přímo penežní hotovostí zaplatíte jen přímo v “kamenných” prodejnách – tedy v kancelářích a agenturách.
Bankovní převod
Některé aerolinky umožňují platbu pomocí bankovního převodu. Ten funguje tak, že společnost má založen účet v některém z bankovních ústavů a vy na něj peníze převedete ze svého účtu. Většinou je nevýhodné tento způsob použít kvůli vysokým bankovním poplatkům za platbu do zahraničí – ale například Wizzair má založen účet i přímo v České republice, takže platba za letenky této společnosti bude považována za vnitrostátní platbu.
Platba kartou
Nejčastěji používaná a nejvíce doporučená možnost, jak zaplacení uskutečnit. Potřebujete debetní nebo kreditní kartu, v ČR odhaduji jako nejčastější typy VISA (mBank), Visa Electron (Č. Spořitelna) a Maestro (Komerční banka). Pokud chcete platit po Internetu, musí vaše karta tuto podmínku splňovat (případně ji k tomu musíte aktivovat).
Při platbách jste většinou požádáni o číslo karty, její termín platnosti, jméno na kartě a kód pro ověření platby, tzv. CVC2 kód. Ten se nachází na zadní straně, jedná se o tříciferné číslo u proužku s podpisem majitele karty.
Převod z jiných bezhotovostních účtů
V této skupině mám zejména na mysli možnosti platby pomocí přednabitých uživatelských účtů typu PayPal, kam nejdříve musíte “nahrát” peníze, abyste jimi mohli později disponovat práve pro tyto účely placení po Internetu. Přesun financí na účet u PayPal probíhá jako vnitrostátní bankovní převod na bankovní účet založený v ČR.
Průběh nákupu
U většiny aerolinek nejdříve vybíráme požadovaný datum, čas a destinace letu.
Poté jsme vyzváni, abychom vyplnili osobní údaje.
Pokud budeme chtít k platbě použít bankovní převod, aerolinka Wizzair po nás bude vyžadovat registraci do svého systému (tzn. zaregistrovat si e-mailovou adresu a zvolit si jméno a heslo). Dále také volíme způsob, jakým budeme provádět check-in (zapsání se na let – přes Internet nebo přímo na letišti).
Během objednávání jsme také dotázání na speciální přání (jako je cestovní pojištění nebo zvláštní zavazadla – hudební nástroje, sportovní pomůcky apod.).
Na konci stránky můžeme neustále vidět, jak se mění cena letenek, které si kupujeme.
A nakonec se dostaneme k samotné platbě za letenky. V rámečku je uvedeno upozornění, že v případě platby kartou si aerolinky připočítávají manipulační poplatky. Ten u bankovního převodu odpadá.
V druhé polovině najdeme formulář pro vyplnění údajů z platební karty.
Po odeslání tlačítkem “Confirm Booking” máme hotovu rezervaci a budeme čekat na potvrzení e-mailem, že rezervace místa proběhla úspěšně. V případě platby bankovním převodem máme 24 hodin na zaplacení letenek, jinak rezervace automaticky propadá.
Potvrzená rezervace ještě neznamená, že můžeme vstoupit na palubu letadla. K tomu slouží proces zvaný “check-in”, o kterém bude další díl.
Články na podobné téma:
- Valentýnská akce také u Wizzairu
- Co se to děje s low-costy?
- Jak hledat a najít správnou letenku
- Ředitel Ryanairu přemýšlí o objednávce “až 300 letadel”
- Wizzair nabízí levné lety z Česka do Londýna
Tags: rady a návody