Počet evropských aerolinek se opět snižuje. K 3. květnu oznámila okamžitý konec provozu dánská nízkonákladová společnost Cimber Sterling a hned druhý den stejné úmysly odhalili i majitelé britských aerolinek bmibaby.
Cimber Sterling už majitelé nechtěli dotovat
Konec dánských aerolinek přišel poměrně nečekaně, ale o to razantně. Ve čtvrtek 3. května už neodletěly jejich stroje na 27 linek, které společnost v době oznámení bankrotu provozovala. Ukrajinsko-kyperská společnost Mansvell, která vlastnila mimo Cimber Sterling také sesterskou švédskou aerolinku Skyways, se rozhodla po necelém roce již dále nedotovat ztrátový provoz.
Na uvolněné linky se okamžitě rozhodly své stroje posílat konkurenční společnosti Norwegian nebo Danish Air Transport, ČSA může těšit oslabení konkurence na lince mezi Kodaní a Prahou.
Pro bmibaby nový majitel nenašel kupce
Na rozdíl od předešlé společnosti, u společnosti bmibaby bylo známo, že nový majitel – International Airlines Group (British Airways + Iberia) – ji chce prodat. Nenašel všach vhodného kupce, a proto bude provoz nízkonákladovky omezovat ve dvou fázích.
Nejprve bude zrušeno 19 linek ke dni 11. června, převážně mimo letní turistické destinace. Zbylých 29 linek pak skončí k 10. září, včetně spoje do Prahy, který bmibaby provozovala 3x týdně.
Zdroj: routesonline.com, anna.aero
Články na podobné téma:
- bmibaby spojí od podzimu Prahu a Birmingham
- Nové nízkonákladovky v Asii: Peach Aviation od ANA a zatím bezejmenná od Singapore Airlines
- Konkurence přebírá místo i po zkrachovalém Spanairu
- bmibaby přestane létat do Birminghamu
- Nový CEO Malaysian: Aerolinka se musí kompletně změnit
Tags: bmibaby, Cimber Sterling, krach, Praha